вторник, 14 август 2018 г.

Във тунел заседна влак / Бане Кръстич


 
/предложено от мен на милото внимание на сестра Брезичка, а сръбския оригинал на моя превод на текста ще видите ТУК/

Във тунел закъсал влак, заради огромен сняг -
лавина се сурнала от Тителския хълм*
Блокирани са Европейските и Световни пътища,
та сега всеки разправя, че нещо му пречи.

Рефрен:
А аз продължавам да пием вино и не ми пука,
обича ме гадже фино, както и преди
и накривено ми е бомбето съвсем не напразно -
наследство ми е от баба ми*.

Сега земята не се върти и всички се оплакват,
няма да дойде даже и Пролетта поне още три години.
Стари релси и пирони, та заседна влакът,
много работи преопаднаха навсякъде съвсем.

Рефрен:
/.../

Заради всичкото това се стигна до климатични промени,
та са къси летата и дългички зимите,
дребните душици шептят: "Трай си - там си дет' си!",
тъй спокойно са изчезнали и динозаврите.

Рефрен:
/.../

* Тителският хълм е във Войводина до градчето Тител
* Буквално от баба ми на сръбски, но се подразбира дядото, защото в някои краища на Сърбия към дядото се обръщат с "бабо", но вероятно заради римата Кръстич казва "от баба" 

Няма коментари:

Публикуване на коментар